Publicaties
Navigeer naar je interessegebied
Praktijkverhalen
Laat je inspireren door de vragen die ik mijn klanten stel. Stel je voor ...
Als Julius Ceasar op 15 maart 44 v.Chr. wordt vermoord, stapt Octavianus naar voren in de machtsstrijd om zijn opvolging. We kunnen veel van zijn leiderschap leren.
Praktijkverhaal naar aanleiding van betrokkenheid bij het Programma DG-Samenleving Covid-19
Hoe ga je veerkrachtig om met een ideologieënstrijd? Praktijkcase over toepassing van de Knoop van Archimedes
Introducties voor managers
Een introductie in veerkracht voor projectmanagers
Voor adviseurs
Iemand een veerkracht-programma gezien?
Hoe bouw je aan draagvlak voor een veerkrachtprogramma? <Lees verder>
Expeditie veerkracht
Een hoopvolle, realistische en filosofische expeditie naar een betere wereld. <Lees verder>
Veerkracht-verkenning 2020
Volgens eigen onderzoek oordelen mensen steeds positiever over zichzelf en zien zijn nu veel verbeterruimte in de veerkracht van de organisatie. <Lees verder>
Introductie voor coaches
Artikel in Loopbaan Visie, vakblad voor loopbaanprofessionals
Verdieping naar aanleiding van wetenschap
Hoe houden we de veerkracht vast?
Er blijkt latente veerkracht aanwezig; een kado, waarvan veel leidinggevenden niet wisten dat het er was. <Lees verder>
Grip op tijd
Het gaat niet goed met de kwaliteit van werk in Nederland (WRR). Mijn suggesties. <Lees verder>
Interviews
Objectieve en subjectieve tijd
Interview naar aanleiding van het boek "Gelukkig Druk?!" <Lees verder>
Opinie
Met veerkracht naar duurzame arbeidsproductiviteit
Oplopende werkstress, stagnerende arbeidsproductiviteit: hoe verder? <Lees verder>
Boeken
Het Sjoelbaksyndroom
"Hoe harder je ramt, hoe vaster het zit" Wie gesjoeld heeft, weet wat ik bedoel. Dit boek (2011) verscheen bij Pearson Education. De basis voor integrale ontwikkeling van strategie, structuur en cultuur wordt bij de zelf effeciviteit van medewerkers gelegd en het vermogen hierover te communiceren . <Lees verder>
Gelukkig druk?!
Met positieve psychologie wordt verandering in organisaties ook een positieve beleving. Door de klant in verandering te betrekken levert veranderen ook waarde. Wat betekent dit voor de vragen die je stelt?
Het boek (2016) is uitverkocht. Pdf is verkrijgbaar.
Wetenschappelijke publicatie
Peer-reviewde publicatie in het wetenschappelijke Tijdschrift voor Toegepaste Arbowetenschappen